Teljesen kész vagy futás után? Íme, négy tipp, hogy gyorsabban regenerálódj!

Egy hosszú, több kilométeres futás vagy verseny után amellett, hogy nyújtanod kell, van még néhány teendő, amiről nem feledkezhetsz meg. Itt van négy dolog, amit feltétlenül végezz el edzés után!

  1. Lazíts!

A célvonal átszakítása után az első dolog, amit tenned kell egy 10 perces, lassú kocogás. Ezzel csökkentheted a verseny utáni izomlázat is.

  1. Nyújts!

A kocogás után nyújtanod is kell! A vádlid, a combod, a fenék körüli izmokat és a karokat is. Így segítve izmaidat, hogy futás után a lehető legkevesebb fájdalommal teljen az elkövetkezendő idő.

  1. Egyél!

Minél előbb, annál jobb. Tápanyagban gazdag ételekkel hozzájárulhatsz szervezeted gyors energiatermeléséhez. A legjobb, ha edzés után egy 20-30 perccel később már tudsz is valamit enni.

  1. Igyál!

Hidratálj vízzel! Még akkor is, ha hideg van. Hiszen a szervezeted és a tested izzadáskor rengeteg vizet veszít, amit minél előbb pótolnod kell. Mindegy, milyen hosszú távot futsz le, sok folyadékot kell innod!

Egy korábbi cikkünkben már írtunk a regenerálódásról, olvasd el azt is!