Hova menjünk edzeni, ha a Hungaroringen fogunk futni augusztus 20-án?!

Aki indult már az előző két Ring Run Race futóversenyen, tapasztalhatta, hogy a Formula-1 közvetítések nem adják vissza a pálya igazi adottságait. A Hungaroring nem teljesen sík, 36 méter szintkülönbség van benne körönként. Ezért nem árt, ha edzésünket kiegészítjük változatossá tesszük, akár emelkedőket is beiktatunk legalább heti egyszer. Most olyan budapesti útvonalat ajánlunk, ami könnyen megközelíthető, változatos, hangulatos, és akár szakaszokra is bontható.

Belvárosi futás során két helyen van lehetőség friss levegőt találni. Az egyik megoldás a Duna menti partszakasz, hiszen itt mindig huzatos szél mozog. A másik mód, ha felfutunk a város fölé. Ezt a két technikát ötvözi útvonalunk, amely a megszenvedett szintemelkedésért csodás panorámával fizet.

Ideális kezdőpont az Olimpiai park, ahonnan a Margit-hídon keresztül jutunk át a budai oldalra. A Batthyány tér felé haladva többféle módon is feljuthatunk a Várba. Választhatjuk például a Kagyló utca lépcsősárt, s így az Európa liget hangulatát élvezhetjük, de legalább ilyen szép útvonal a Franklin utcát követő Ilona lépcső, ahol egy hangulatos parkot keresztezve a Halászbástya lábánál találhatjuk magunkat.

A Vár túloldalán lépcsősorok segítségével gyorsan lejuthatunk a Krisztina térre. Innen vegyük célba a Czakó utcai sportpályát. Ezt elhagyva kelljünk át a Hegyalja úton, majd az Orom utcában a Duna felé közelítünk. Itt az utca végén ösvénybe vált át az út. Innen lépcsők és ösvények szabdalt útvonal vezet egészen a Citadelláig. A csúcson egy fotó vagy nyújtás kedvéért érdemes megpihenni.

Hazafelé egyszerűbb utat választunk, ahol a mászás okozta savat ki tudjuk pörgetni a lábunkból. A Gellért-térre leereszkedve fussunk át a Szabadság hídon, majd a pesti rakparton jutunk vissza a kiindulási helyre.

Érdemes már most komolyan edzeni a Ring Run futóversenyre, hiszen augusztus 20-án még inkább igaz lesz, hogy:

Az autósport szerelmeseinek kötelező.

A saját határaikat feszegetőknek jó alkalom a megmérettetésre.

Az élményt keresőknek pedig egy egyedülálló lehetőség.

Gyorsan vagy lassan, egy km az egy km, de nem mindegy, hol futod. Ring Run Race.