Fogyókúrával kezded az újévet? Motivációs tippek a hatékony diétához!

Újévi fogadalmakból nincs hiány az év elején. Januárban van a legnagyobb forgalom a konditermekben, és a karácsony után sokan érzik időszerűnek a fogyókúrát is. Az utóbbi célok tejesítéséhez jöhet jól pár tanács, hiszen teljesen természetes, hogy ahogy a hangulatunk is ingadozik, a fogyókúrát, illetve az egészséges étrendünket sem mindig egyforma lelkesedéssel tartjuk. Van néhány ötletünk, amelyek segítségével átlendülhetsz a nehéz pillanatokon!

3 New Year Resolutions for a Toned Body – Science of Pretty

 

  1. A legfontosabb, hogy reális célokat tűzz ki magad elé.

Ne a gyors, hanem a tartós és sikeres fogyásra törekedj. Ahogy a plusz kilók sem egy hónap alatt rakódtak le, úgy a leadásukra is adj elég időt magadnak.

  1. Lassíts!

Az étkezéseket le kell lassítani, hogy elég időt hagyj a jóllakottság érzés kialakulásának. Alaposan rágjuk meg az ételeket. Az emberek egy részének az elhízásában a gyors, kapkodó, kontroll nélküli nagy mennyiségű evés játszik döntő szerepet.

  1. Sokat segíthet a körültekintő, visszafogott vásárlás.

Mindig jól lakottan menj vásárolni. Készíts bevásároló listát és tudatosan vásárolj, csak olyan dolgokat vegyél, amik egészségesek, és amelyekre szükséged van. Érdemes kerülni a raktározást, spájzolást, csak a legszükségesebb dolgok legyenek otthon.

  1. Csak annyit egyél, amennyi szükséges.

Az ételt otthagyni, kidobni a hagyományok alapján nem könnyű, pedig tudnunk kell, hogy az ételfeleslegek vagy a hulladékba vagy a hasra-csípőre kerülnek. Sok édesanya azért lesz túlsúlyos, mert rendszeresen megeszi a gyereke által a tányéron hagyott ételeket. Tanuljunk meg annyi ételt kiszedni a tányérunkra, amennyit jóízűen képesek vagyunk elfogyasztani.

  1. Kerüld a negatív, depresszió felé hajló állásfoglalásokat.

Túl gyakran hallunk olyan mondatokat, mint: „sosem fogyok le”, „sosem ehetek többé fagylaltot”, „az egészséges ételek nem finomak”, „minden ami finom egészségtelen”, „szánalmas vagyok”, „nem tudok lefogyni, ilyen a genetikám”…stb. Próbáld meg a pesszimizmust optimizmusra váltani: felejtsd el kifogásokat és a negatívumokat! A megoldásokra koncentrálj – arra, hogy mit tudsz tenni. Így segíthetsz magadon a legtöbbet!