A kevésbé intenzíven sportolóknak is ajánljuk: SZAUNA!

Szervezetünk meleg elleni aktivizálásáról többféle módon is gondoskodhatunk. A legkézenfekvőbb, a különböző aktív testmozgások, például futás, kocogás a szabadban. A lustábbak, vagy mondjuk úgy, kevésbé aktívak számára is kínálkozik azonban számtalan lehetőség: futás helyett a séta semmiképpen sem nevezhető megerőltető sporttevékenységnek még idősebbek számára sem, de az aktív mozgásért kevésbé lelkesedőknek a strandok, wellness központok, uszodák is nyújtanak már számtalan lehetőséget.

Az úszás mellett a gyógyvizes medencékben való üldögélés is jó hatással lehet szervezetünkre, de ami nyáron is igen jótékony hatású, az a szauna. Ezt a látszólag teljes passzivitásra kényszerítő, de mégis egészségünket javító módszert sokan ismerik, de kevesen használják megfelelően. Pedig a szabályok nem túl bonyolultak: tölts el 10-15 percet a 70-90 fok közötti hőmérsékletre hevített kis fabódéban, aztán ugorj a hideg vizű medencébe, vagy legalább zuhanyozz le 20 foknál hidegebb vízzel. Öt-tíz perc pihenő után jöhet egy, esetleg két ismétlés, kinek-kinek közérzete, egészségi állapota szerint.

Itt fontos megjegyezni, hogy a komolyabb szívpanaszokkal küzdők számára nem javasolt a szauna használata, de a légúti problémákkal, megfázással küzdők számára megoldást jelenthet. Sokat mond a módszer hatásáról, hogy még az aktívan sportolók edzés utáni regenerációját is elősegíti.

Számukra, de a “közönséges földi halandók számára” is remek méregtelenítési eszköz, ilyen módon az egészséges életmód kitűnő kiegészítője.