Gyönyörű panorámás Buda környéki túra és futó útvonal ahol nincs akkora tömeg mint a Normafán

Sokan indulnak el a szabadba hétvégenként, a hosszabb séta, vagy könnyű kocogás remek rekreációs program. De a a fővárosban könnyen megközelíthető felkapott dombok zsúfolt parkolói, a szinte már tömegnek nevezhető ember mennyiség riasztó lehet a magányra, nyugalomra vágyóknak. De szerencsére nem kell sokkal messzebb menni, a város határát jelző táblák után nem sokkal ott van Nagykovácsi környéke.

Nagy-Szénás – MiVanVelem

Az ajánlott útvonalunk akár tömegközlekedéssel is megközelíthető, Hűvösvölgyből a 63-as busszal egyszerűen el lehet jutni a zsákfaluba. A templom környékéről több irányba is mehetünk, a települést körbeölelik a hegyek. Akár egy körre is fűzhetőek a környék ikonikus csúcsai, amik csodálatos panorámával kényeztetnek, a környéken található többek között a Nagy-kopasz, Kis-szénás, Zajnát-tető. De mi egy könnyen járható, akár rövidíthető, alap útvonalat mutatunk be, ahova akár kezdő terepfutóként, tűrázóként is elmehetünk.

Nagykovácsiból bárhol beszállhatunk a körbe, térképünkön nem kell kötelezőnek venni a start helyét. A faluból egy hosszabb, egyenletes emelkedő (megfutható) visz ki minket egy szélesebb földúton. A lakott rész után kb 2,5 km-el találunk egy átjárót a vadkerítésen. Itt rövidíthetjük le a túrát, hiszen visszafelé majd ezen kell átmenni. Ha itt egyből lekanyarodunk a Kutya-hegy felé, akkor csak 9-kilométerre rövidítettük edzésünket. De ha tovább megyünk, 2,5 km után elérjük a Meszes-hegy tetejét, innen páratlan panoráma nyílik a zsámbéki medencére. Visszafelé a Nagy-Szénás jelent komolyabb mászást, de ez sem hosszú emelkedő, és megéri a fáradtságot a 360 fokos körpanoráma. Az ezt követő lefelé zúzás pedig hatalmas élvezetet jelenthet az ügyesebb terepfutók számára.

Próbáljátok ki Nagykovácsi környékét, jó edzést kívánunk!