Gyönyörű panorámás Buda környéki túra és futó útvonal ajánló: fantasztikus havas élmény

Sokan az edzőtermeket választják a hűvösebb téli hónapokban, de ha valódi élményekre, és hatásos aerob mozgásra vágyunk, egy komolyabb erdei futás vagy túra a megoldás. Zsírégető programnak sem rossz egy hosszabb séta, vagy könnyű kocogás, erre nyújt ideális helyszínt Nagykovácsi környéke.

Az ajánlott útvonalunk akár tömegközlekedéssel is megközelíthető, Hűvösvölgyből a 63-as busszal egyszerűen el lehet jutni a zsákfaluba. A templom környékéről több irányba is mehetünk, a települést körbeölelik a hegyek. Akár egy körre is fűzhetőek a környék ikonikus csúcsai, amik csodálatos panorámával kényeztetnek, a környéken található többek között a Nagy-kopasz, Kis-szénás, Zajnát-tető. De mi egy könnyen járható, akár rövidíthető, alap útvonalat mutatunk be, ahova akár kezdő terepfutóként, tűrázóként is elmehetünk.

Nagykovácsiból bárhol beszállhatunk a körbe, térképünkön nem kell kötelezőnek venni a start helyét. A faluból egy hosszabb, egyenletes emelkedő (megfutható) visz ki minket egy szélesebb földúton. A lakott rész után kb 2,5 km-el találunk egy átjárót a vadkerítésen. Itt rövidíthetjük le a túrát, hiszen visszafelé majd ezen kell átmenni. Ha itt egyből lekanyarodunk a Kutya-hegy felé, akkor csak 9-kilométerre rövidítettük edzésünket. De ha tovább megyünk, 2,5 km után elérjük a Meszes-hegy tetejét, innen páratlan panoráma nyílik a zsámbéki medencére. Visszafelé a Nagy-Szénás jelent komolyabb mászást, de ez sem hosszú emelkedő, és megéri a fáradtságot a 360 fokos körpanoráma. Az ezt követő lefelé zúzás pedig hatalmas élvezetet jelenthet az ügyesebb terepfutók számára.

Linkünkről le lehet tölteni a pontos térképet, és akár GPS sportórával vagy okos telefonnal követhető az útvonal: https://www.gpsies.com/map.do?fileId=echhlapmhriurwur

Próbáljátok ki Nagykovácsi környékét, jó edzést kívánunk!