Deprecated: Function create_function() is deprecated in /home/whatever/sport4you.hu/wp-content/themes/thevoux-wp/inc/misc.php on line 9

Deprecated: Unparenthesized `a ? b : c ? d : e` is deprecated. Use either `(a ? b : c) ? d : e` or `a ? b : (c ? d : e)` in /home/whatever/sport4you.hu/wp-content/plugins/js_composer/include/classes/editors/class-vc-frontend-editor.php on line 644

Deprecated: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls in /home/whatever/sport4you.hu/wp-content/plugins/js_composer/include/classes/core/class-vc-mapper.php on line 111
A “szobafogság” miatt kezdtél hirtelen sportolni és izomláz kínoz? Itt a megoldás! | Sport4you

A “szobafogság” miatt kezdtél hirtelen sportolni és izomláz kínoz? Itt a megoldás!

Tippek és taktikák izomláz ellen!

 

A koronavírus-járvány miatt sokan kezdtek most sportolni, nehezen viseljük az egész napos bezártságot. Van aki él a szabályozások által meghagyott lehetőséggel és a szabadba megy mozogni, de az otthoni testmozgások is népszerűek lettek. A hirtelen életmódváltásnak lehetnek lesznek pozitív, de lehetnek negatív hatásai is. Valószínűleg mindannyian ismerjük az edzés közben és után ránk törő öröm és könnyedség érzését. Éppen ezért szeretünk mozogni, ezért szeretjük önmagunkat fejleszteni. Viszont egy húzós edzés után természetes, hogy másnap tetőtől talpig izomlázunk van.

Confessions of an Amateur FitLine Athlete or How to Reduce Sore ...

 

De mi is az izomláz valójában? Az izomláz eredete nem más, mint mikroszkopikus szakadások az izomrostokban. A szakadás helyén gyulladás lép fel a gyógyulás érdekében, ez okozza a tulajdonképpeni fájdalmat. Ennek eredményeképp érthető, hogy a bemelegítés hatástalan az izomláz elkerülése érdekében, mivel az az izomrostok fizikai túlterhelése miatt következik be. Márpedig emiatt másnap, sőt, akár harmadnap is érezhetjük munkánk gyümölcsét.

No de, mit tehetünk magunkért? Üljünk le és várjuk meg, amíg elmúlik a fájdalom? Nincs más mód? Dehogy nincs! Most be is mutatjuk ezeket!

 

Aludj egy nagyot!

Alvás során könnyebben regenerálódik a testünk, így ilyenkor indulnak be azok a folyamatok is, amik az izmaink épülését segítik. De ha nem alszunk eleget, a testünknek nem jut idő a megfelelő regenerációra, így csak rontunk a helyzeten, sőt, szélsőséges esetben ízületeink is sérülékenyebbé válnak.

 

Együnk fehérjében gazdag ételeket!

A szervezetünknek szüksége van a proteinre testmozgás után. Főleg akkor, ha egy komolyabb edzésen vagyunk túl. Fogyaszthatunk baromfit, vörös húst, tojást, halféléket vagy magas fehérjetartalmú hüvelyeseket (például babot).

 

Menjünk le másnap is edzeni!

Végezzünk el egy hasonló gyakorlatokból álló edzést, mint ami az izomlázunkat okozta, de ez alkalommal ügyeljünk rá, hogy a terhelés jóval kisebb legyen. Ezzel jelentősen lerövidíthetjük a gyógyulásra szánt időt.

 

Nyújtsunk le!

Az edzés végi nyújtás rengeteget segít az izomláz elkerülésében. Ha elmulasztottuk elvégezni az edzés végén, akkor próbáljunk lenyújtani másnap (vagy menjünk jógázni).

 

Menjünk el kocogni!

Enyhíthet fájdalmunkon egy könnyed kocogás is. Nem szabad túlterhelni a testünket, de egy laza, pezsdítő futás nem fog megártani! Felgyorsítja a keringésünket és segít elmulasztani a gyulladásokat.

 

Egy könnyed masszázs és jegelés is sokat segít.

Egy könnyed masszázs segít ellazítani az izmokat, a jegelés pedig csökkenti a fájdalmat és segít lehúzni a gyulladást.

Nektek van bevált receptetek az izomláz kezelésére? Ha igen, ne felejtsétek megírni kommentben!