Jön a tél, kezdődik a hízás időszaka! Itt a fogyás 11 alapszabálya! (1.rész)

15 nap múlva itt a téli időszámítás kezdőnapja, egyre hűvösebbek lesznek a hajnalok, és rohamosan csökken a sötét órák száma. Ilyenkor észrevétlenül egyre többet eszünk, a nasi is jobban fogy a kamrából, de sokan még mindig nem értük el a karácsony előtti versenysúlyt. Pestiesen szólva még mindig „vágósúlyban” vagyunk, és szeretnénk némi áttörést elérni ezen a területen?

Find our what drives your appetite before you start that diet - Nourishbooks

 

Sajnos az emberek, ha a fogyás a kérdés, hajlamosak a könnyebbnek ígérkező utat választani, s különféle pirulák szedésére bízni a fogyasztást, felmérhetetlen kockázatoknak kitéve így szervezetüket. Mi egy másik utat ajánlunk: 11 alapigazságot, amely közelebb visz az ideálisnak tartott testsúlyunkhoz.

  1. Gyerünk a fényre!

Nemcsak a hideg, de élettani okokból a fény hiánya is a zsírtartalék képzésére veszi rá szervezetünket. A fény hiánya depresszióra hajlamosít, emiatt jellemzően az örömteli evés ölelő karjaiba menekülünk. Használjunk több fényt, ez az optimizmust támogatja, vitalizál, közelebb érezzük a tavaszt, csökkennek a depressziós tünetek, így a falási hajlam is. A svédeknél a társadalom-biztosítás nemcsak a fényterápiás szobát finanszírozza, de egyes esetekben receptre lehet eljutni Mallorcára. Ha utóbbit nem is engedhetjük meg magunknak, de az előbbit otthon is megcsinálhatjuk, több mesterséges fénnyel, illetve amikor csak tehetjük, legyünk a szabadban. Mellékhatása, hogy javul a közérzetünk, és csökken az éhségérzetünk. Ugyanilyen segítség a sárga lencsés sportszemüveg is, ami hidegben az arcunkat is védi, de nagyobb fényerőt érzékelünk, egy, másfél órás gyaloglás, futás, fényterápiás támogatással csodát tehet!

  1. Keressük a vitaminokat!

Télen hajlamosabbak vagyunk az egyoldalú táplálkozásra, pedig a komplex táplálkozással az éhséget is csökkenthetjük. Manapság könnyebb és olcsóbb primőr zöldséghez, gyümölcshöz jutni, mint húsz éve, akár Új-Zélandból is. És ha lecsapna az influenza, hat hétig tényleg „toljuk a cuccot”: extra C-vitamin, polivitaminok, nyomelemek, immunerősítők! (Kapcsolódó cikk: Háború a vírusok ellen)

  1. Hívjuk segítségül a gyógynövényeket!

A gyógynövények támogatásában az a roppant jó, hogy normál használat mellett nagyon hatékonyan támogatják súlycsökkentési vágyainkat. (Kapcsolódó cikk: Íme a négy legjobb fogyasztó hatású gyógynövény)

  1. Fogyás? Ne essünk túlzásokba!

Hiszen drasztikus energiacsökkentés esetén nemcsak a koncentrációnk, de a fizikai munkaképességünk is jelentősen csökkenhet, és így a sérülések kockázata is nő. (Kapcsolódó cikk: Öt alapelv, ami minden diétában közös). A diéta első napjaiban határozottan kisebb térfogatot kell fogyasztani, hogy összébb húzódjon a gyomrunk, de utána is mérhetően kell étkeznünk, hogy folyamatosan kicsi, de állandó deficit legyen az energiaháztartásunkban. . Lehet ugyan hetente egyszer bűnözni, de nagyobb térfogatot akkor se együnk, és túl cukrosat se, mert mind a két esetben felborul a roppant kényes egyensúly!

  1. Számoljuk a kalóriákat!

Számoljunk, s ne csak a bevitt energiával, de az elégetettel is, és ha bűnöző nap van, akkor tervezetten eddzünk hosszabb ideig és lassabban. (Kapcsolódó cikk: Így számold a kalóriákat!)

  1. Keressünk bombát!

Vegyük észre a rejtett kalóriabombákat, sok a tévhit ezen a területen is! (Kapcsolódó cikk: Kilenc rejtett kalóriabomba)