Hogyan váltsunk egészségtudatos életre?!

Az egészségtudatos életmódra váltás nem megy mindenkinek könnyen. Talán egyszerűbb ha apró változtatásokkal kezdjük, szép lassan minden nappal alakíthatunk az életmódunkon. Ehhez év elején a legtöbben nagy lendületet vesznek, aztán ez többnyire hamar elillan, de most az őszi fitneszszezon kezdetén adunk némi motivációt A Cookta.hu tanácsait már többször megosztottuk veletek, most is a ajánljuk figyelmetekbe írásukat, ezzel könnyebb elkezdeni a változtatást.

The link between food and happiness - Luxiders Magazine - Healthy Life

1. 5:2 zöldség és gyümölcs arány

Minden nap 5 adag zöldség és 2 adag gyümölcs ajánlott, 1 adag 15 dkg, ezzel a mennyiséggel minden vitamin boztosított, de az ásványi anyagok és rostok jó része is. A zöldség elsőre nagy mennyiségnek tűnhet, de igen: nyersen, főve, sütve is érdemes többet fogyasztani belőle.

2. A teljes kiőrlésű legyen első helyen

Több rostot tartalmaznak a teljes kiőrlésű gabonák és a belőlük készülő kenyér, péksütemény, tészta, mint a fehér változatok, de emellett tovább tart a telítettségi érzet is, és az emésztést is serkenti.

3. Igyunk elég vizet!

Ezt fejben mindenki tudja, de a gyakorlatban napi 2 liter, vagyis 8 pohár vizet kevesen isznak meg. Aki sportol, fizikai munkát végez, még ennél többet is kell innia – jó trükk, ha kiteszünk magunk elé az asztalra, munka vagy sport mellé odakészítünk egy palack, kancsó, pohár vizet – amit látunk, ami szem előtt van, azt hamarabb magunkhoz vesszük…

4. Kisebb, de több étkezés

A reggeli, ebéd és vacsora mellett a tízórai és az uzsonna is fontos, így nem falunk főétkezéskor, és a vércukorszint is kiegyensúlyozottabb.

5. Kevesebb készételt!

Gyors, egyszerű és egészséges ételt nem olyan bonyolult otthon elkészíteni, és a legtöbbször olcsóbb és kiadósabb, mint rendelni, vagy a fagyasztott, adalékokkal és kalóriákkal telepakolt ételeket felmelegíteni. Néha belefér, de ha mi készítjük, tudjuk, mi van benne!

6. A reggeli kihagyhatatlan

A nap első étkezése nemcsak azért fontos, mert a legutóbbi étkezés óta már rengeteg idő eéltelt, és a szervezetnek szüksége van energiára, hanem azért is, mert bizonyítottan jótékonyan hat a szervezetre: kutatások igazolják, hogy csökkenti az elhízás esélyét, kevesebbet eszünk a későbbiekben, és kiegyensúlypzpttabban működik a szervezet egy egészséges reggelivel.

7. Rágjuk meg és együnk lassan!

Az emésztés már a szájban kezdődik, a rágás és a nyál segíti a gyomor és a bélrendszer munkáját. Akármilyen fura is erre gondolni, de így van – sokat segíthetünk a szervezetünknek, ha leülünk, és komótosan falatozunk, nem pedig kutyafuttában!

8. Egy kicsi mozgás…

A WHO szerint legalább fél óra közepes vagy intenzív mozgás hetente 5 alkalommal lenne ideális, legyen az gyaloglás, úszás, biciklizés, tánc vagy torna, edzés. Kombinálni a legjobb, ez még változatos is!

9. Kevesebb cukrot

Ezt is unásig hallottuk már, és persze ha néha egy-egy sütit, desszertet eszünk, az nem okoz problémát. De arra azért ügyeljünk, hogy például az egészségesnek hitt reggeli gabonapelyhünk ne egy cukorbomba legyen…

10. A só is kulcskérdés

Napi 5 g só ajánlott a WHO szerint, ami könnyen betartható, de a felvágottak, sajtkrémek, csipszek, rágcsák, késztermékek sok rejtett sót tartalmaznak. Szívünknek, vérnyomásunknak is kedvezünk, és kevesebb vizet is tart meg a szervezetünk kevesebb sóval.

11. 8 óra alvás

Egészségesebb táplálkozással csak egy kipihent szervezetet segíthetünk. A megfelelő és nyugodt alvás feltölti a szervezetet, a gyomornak, az emésztőrendszernek, az idegrendszernek is szüksége van a kellő pihenéshez, hogy tökéletesen tudjanak működni.

12. Stresszmentesen és pozitívan

Ez már tényleg nem tényleg messzire vezethetne az ételektől, de nem! Az egész szervezet jobban működik, ha pozitívan, stresszmentesen élünk, nemcsak lelki, szellemi, de fizikai szinten is. Sokkal fontosabb szelet az egészség tekintetében is, mint elsőre gondolnánk!

 

forrás: http://www.cookta.hu/