Mire figyeljünk ha esőben megyünk futni

Alapvetően minden kültéri sportra azt szoktuk mondani, hogy az eső, a szél, a rossz időjárás a pálya része, ezt is szokni kell, és a bőrünk úgysem ázik be, de igazából senkinek nincs kedve elázni futás közben, kevésbé élvezzük a sportot nedves, hideg ruhában. Bár ma már olyan professzionális ruhákat lehet kapni amik sokáig szárazon tartják testünket, és komfortos érzést adnak szélsőséges időjárásban is, de több olyan dolog is van amire figyelnünk kell ha esőben sportolunk. Bemutatunk néhány jótanácsot azoknak, akik nem ijednek meg az esősebb napokon, akik ilyenkor is kimennek futni.

WIN A NEW STORMSHELL | inov-8 | inov-8

  • Technikai öltözéket viseljünk, ne pamutból készült ruházatot. Lehetőleg víztaszitó futó kabátot.
  • Gondosan tervezzük meg az útvonalat, villámlások ideje alatt inkább ne is induljunk el, vagy ha elkap minket a vihar, kerüljük a nagyobb nyílt területeket, mezőket, vízparti helyeket
  • Kifejezetten futásra tervezett zoknit viseljünk, ami nedvesen sem töri fel a lábunkat
  • Nem kell több ruha az esőben, inkább víztaszító legyen. Hőmérő alapján öltözzünk (a többréteg átázott ruha csak ront a helyzeten)
  • Figyeljünk az elektronikus eszközeinkre, telefonunkat rejtsük vízálló zacskóba
  • Jól látható, színes ruházatot válasszunk, fluó felsőt, vagy fényvisszaverőt is applikálhatunk magunkra
  • Vigyünk sapkát
  • Ne hordjunk napszemüveget, vegyük le ha elkap minket az eső, mert csak bepárásodik, és a csúszós úton jobb a tisztán látás

 

Futás után ne felejtsünk ugyanúgy hidratálni mint egyébként. Az esős időjárásban nem érezzük a folyadékveszteséget, ezért különösen fontos az elvesztett víz tudatos pótlása.

Compressport Hurricane 10/10 Waterproof Pants | sukaoutdoor.com