Ha masszázsra sem tudunk menni, otthoni megoldásban kell gondolkoznunk. Erre is van tippünk!

A közhiedelemmel ellentétben a sportmasszázs nem valami úri huncutság, ami csak a profi sportolóknak, vagy az anyagilag tehetős embereknek adatik meg. Ma már szerencsére vannak olyan, nem csak a sportolók regenerációját szolgáló segédeszközök, melyek igénybevételével megspórolhatjuk a masszőrnek fizetendő óránkénti 5-6 ezer forintot. Ezek egyike a néhány ezer forintért sportboltokban is kapható masszírozó henger. Ennek szélessége 30-70 cm, átmérője pedig kb. 20 cm. A henger felülete a kíméletes masszírozó hatás elérése érdekében habosított gumi, vagy szivacs.

E remek segédeszköz megoldja a problémát, amit a sok futástól, vagy más sportmozgástól “beállt”, elmerevedett izomzatunk fellazítása jelent. A hengerre ráülve, keresztbe tett lábbal a farizmunkkal görgetve azt remekül nyújthatók a futómozgásnál leginkább igénybe vett, a combunkat a derekunkkal, illetve az alsó hátizmokkal összekötő izomkötegek.

Oldalfekvésben a földön karunkkal támaszkodva a combunk oldalán végigfutó, ugyancsak gyakran elsavasodó izomrostokat lazíthatjuk fel a hengeren oda-vissza gurulva. Hason fekve végezvén ugyanezt a gyakorlatot a négyfejű combfeszítő izmokat tarthatjuk karban.

Minden ilyen típusú gyakorlatnál fontos az idő tényező. Soha ne kapkodjunk, ne akarjunk gyorsan túl lenni ezeken a kétségtelenül időnként enyhe, néha erősebb fájdalmat is okozó mozdulatokon, mert azok hatékonysága éppen a lassú, egy-két percen át folyamatosan végzett oda-vissza gurulásokban rejlik. Időt kell adni ugyanis a szervezetnek, hogy a fáradt, izomláztól érzékeny rostok közül eltávozhasson a masszás által stimulált nyirok és érrendszeren keresztül a sok ott felhalmozódott salakanyag. Ismételjük tehát a gyakorlatokat egy-két percen keresztül és lehetőség szerint ne csak a már túlterhelt izmok fellazítására, hanem már az edzések előtti bemelegítésnél is.

Jó regenerálódást kívánok!