A lábak edzése fontosabb mint gondolnánk! Tények és edzés tippek.

Szebbnél szebb harisnyák, rövidebbnél rövidebb szoknyák, mind-mind rád várnak, a dolgod csak annyi, hogy formás lábaid legyenek, amik előtt majd a pasik is heverhetnek! Ebben segítünk, a legfontosabb tudnivalókkal és egy expresszedzéssel amit otthon is elvégezhetsz! Ötperces edzést mutatunk ma, kifejezetten láberősítő és lábformáló célzattal. Kezdj bele még ma, él ismételd heti több alkalommal.

 

Miért olyan fontos a lábak fókuszált edzése?

Erő és magasabb szintű atlétikai teljesítmények

Aki erős combbal és törzzsel rendelkezik annak egész teste erős lesz. A guggolás és a felhúzás annyira kemény testépítő gyakorlatok, hogy nem csak a combot edzik meg. Olyankor megfeszül minden izomrost, tehát így az egész tested erősebb lesz. Viszont ha kihagyod ezeket a gyakorlatokat, akkor csak a felsőtested erejét növeled.
Ráadásul a legtöbb sporthoz nagyobb szükség van az erős alsótestre (ugrás, futás, stabilitás miatt), ezért igazán atletikus csak jó combokat lehetsz.

Nagyobb izomtömeg

Kutatások kimutatták, hogy az olyan nagy erőkifejtést igénylő alapgyakorlatok, mint a már említett guggolás és felhúzás növelik az izomépítést elősegítő hormonokat, mint a növekedési hormon és a tesztoszteron. Más gyakorlatok nem igénylik a test akkora erőkifejtését, hogy annak eredménye hormonálisan is jelentkezzen.

Szálkásabb, minőségibb izomzat

Egy lábnapon jóval több kalóriát égetsz el, mint bármelyik edzésnapon. Mindegy, hogy guggolásról, vagy egy kemény lábtoló gyakorlatról van szó rengeteg energiát éget a tested és a pulzusod is jócskán megemelkedik. Ehhez még hozzá jön az előző pontban említett magasabb hormontermelés, aminek szintén pozitív hatása van a száraz izomzatkialakításában.

Tökéletes fenék

Ha a lábad edzed a feneked is edzve lesz! Vannak célzottan a hátsó részre dolgozó gyakorlatok, azonban ezekkel nem építhető igazán jó fenék, inkább csak a formálásra jók. Ezért főként a guggolás, felhúzás, vagy a román felhúzás azok a gyakorlatok, amikkel megalapozhatod fenékizmaid. Lányok edzésénél ez elengedhetetlen és nem is vita tárgya,  de a férfiak esetében sem előnyös ha lapos hátsó lötyög a nadrágban.

Mentális erő

A lábedzés kifejezetten kemény dolog. Olyankor az ember körül megszűnik a világ, majd megtanul csillagokat látni. Kemény dolog, amihez nem csak testileg, de mentálisan is erősnek kell lenni. A legkomolyabb testépítők rendszeresen meditálnak lábedzés előtt, de vannak olyanok aki már előző nap kezdik a ráhangolódást fejben. Ha rendszeresen lábazol nem csak izmos combokat, de mindent legyűrő akaratot is építesz magadnak.

Esztétikum és szimmetria

Végül jöjjön az, amire mindenki elsőként gondol. Egy szimmetrikus, szép testnek feltétele, hogy a felsőtest izomzata egységben legyen az alsó test izomzatával. Ne azért eddz, amit a többség lát! Eddz azért, hogy a lehető legtöbbet hozd ki magadból és  esztétikus külsővel bizonyítsd, hogy belső értékeid is hibátlanok!

Forrás: https://cleaneating.hu