Minden diéta alapja: tiszta táplálkozás!

Kipróbáltál már minden diétát? Megvolt már a vércsoport diéta vagy a paleolit? Mindennek ellenére nem találtad meg a megfelelőt? Mivel minden ember más, mindenkinek másfajta diéta segít. Ha te még keresgélsz, itt a lehetőség, hogy kipróbálj valami újat. Az egyszerűen csak tiszta táplálkozásnak nevezett diéta is sikerre vezethet.

Kapcsolódó kép

 

A neve mindent elmond, azért mégis tisztáznánk öt aranyszabályt ezzel a diétával kapcsolatban.

 

Egyél rendszeresen, ugyanazokban az időpontokban!

Az optimális, ha öt-hat alkalommal eszel napközben, de kisebb adagokat. Körülbelül két-három óránként kell beiktatni egy étkezést, és egyet sem szabad kihagyni, főleg nem a reggelit. Figyelned kell arra is, hogy alaposan, legalább huszonötször megrágj minden falatot.

 

A teljes kiőrlésű élelmiszereké az előny!

Csak olyat szabad enned, ami feldolgozatlan, természetes, finomítatlan és nincs tele adalékanyagokkal. A frissen készített, és főtt élelmiszerek a legjobbak.

 

A hozzávalókat okosan kell kombinálni!

Ha lehetséges, minden menünk tartalmazzon sovány fehérjét, szénhidrátot és sok rostot. Egyél minden nap gyümölcsöt és zöldséget, és ha zsírokról van szó, csak növényi zsiradékot használj. Főzéshez repceolajat, salátához olívaolajat, vaj helyett pedig avokádót. Kevesebb húst fogyassz, mint zöldségek, és mindent frissen elkészítve egyél!

 

Ne igyál meg egy csomó kalóriát!

Figyelj arra, hogy naponta legalább két liter folyadékot igyál, és arra, hogy ezek mind cukormentesek és édesítőszer-mentesek legyenek!

 

Kerülj el bizonyos összetevőket!

Kerüld az alkoholt, a cukrot, a mesterséges édesítőszereket, a telített zsírokat és a nátriumot!