Ezért ne ülj fel minden futós tanácsnak, amit olvasol!

Ha még csak mostanában kezdtél el futni, biztosan rengeteg kérdésed van. Az információs társadalom tagjaként igyekszel annyi hasznos tanácsot begyűjteni, amennyit csak tudsz. Nagyon könnyű rászokni a futós blogokra, magazinokra és internetes oldalakra, de ha nem ellenőrzöd, honnan jön a tanács, könnyen pórul járhatsz. Ne feledd, a rossz tanács többet árt, mint használ! Ne ülj fel minden futós tanácsnak, válogasd meg, honnan szerzed be az információt!

Average mile time by age and sex

Szinte minden futónak van egy sztorija arról, mi történt, amikor rossz tanácsot kapott. Van, akit azzal vezettek félre, hogy „ehetsz bármit, ha futsz”… Így ahelyett, hogy eredeti célja szerint fogyott volna, rohamosan hízni kezdett.

 

Van, aki azt mondja: „ha maratonra akarsz felkészülni, kezdj nyugodtan hosszú távokkal”… Ha megfogadsz egy ilyen tanácsot, keress egy jó orvost is. Így ugyanis, szinte biztosan le fogsz sérülni.

 

Talán az egyik legrosszabb tipp, amit adhatnak, hogy: „ne törődj futás közben a fájdalommal”. Ebbe a hibába nagyon sokan beleesnek a kezdő futók közül, és sokuk ezért is hagyja abba kis idő után, mert a végén mindene fáj már, és nem képes tovább küzdeni.

 

Ha egy tanácsot nagyon idegennek érzel, egyszerűen ne fogadd meg. Hallgass inkább a tested jelzéseire:

 

ha égető fájdalmat érzel a lábadban,

ha szúr a szíved, szédülsz,

vagy hasonló tünetek kínoznak futás közben, ne söpörd be őket a szőnyeg alá!

 

Lehet, hogy azt hiszed, olyan kitartó és acélkemény vagy, akit a fájdalom sem tántoríthat el az edzéstől, de hidd el nem éri meg. Nem éri meg a későbbi fokozott fájdalom, az orvoshoz járás, nem beszélve arról az időről, amit ki kell hagynod edzés nélkül!

 

Mi a tanulság? Ne hallgassunk azokra, akiknek semmi közük sincs a profi futókhoz és magához a sporthoz sem. Olyanoktól kérjünk tanácsot, akik jó néhány éve futnak, vannak bevált szokásaik, esetleg edzői tapasztalatuk.