Deprecated: Function create_function() is deprecated in /home/whatever/sport4you.hu/wp-content/themes/thevoux-wp/inc/misc.php on line 9

Deprecated: Unparenthesized `a ? b : c ? d : e` is deprecated. Use either `(a ? b : c) ? d : e` or `a ? b : (c ? d : e)` in /home/whatever/sport4you.hu/wp-content/plugins/js_composer/include/classes/editors/class-vc-frontend-editor.php on line 644

Deprecated: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls in /home/whatever/sport4you.hu/wp-content/plugins/js_composer/include/classes/core/class-vc-mapper.php on line 111
A tökéletes edzésadagolás | Sport4you

A tökéletes edzésadagolás

Fejlődjünk, érezzük magunkat jobban, de ne vigyük túlzásba! Egyszerűnek tűnik, mégsem az, hogy a megfelelő mennyiségben adagoljuk szervezetünknek a sportot. Edzésadagolás, a megfelelő mennyiségben!

A tökéletes edzésadagolás

A kezdők vagy újrakezdők nagy örömüket lelik az első edzések sikerében. Néhányan közülük mégis pár hét múlva egyszerre érzik, hogy fittebbek, jobb állapotban van a testük, de mellette fájdalom lép fel példának okáért a hátizomban, amíg mások a sípcsont tájékán éreznek kellemetlen nyomást. Ami minden ilyen esetben az ok lehet: nem megfelelő edzésterv, azaz az újra sportolni kezdők vagy túl keveset, vagy túl sokat követelnek maguktól.

Edzésadagolás: ez a megfelelő dózis!

A kitűzött céloktól függetlenül alapvető, hogy a kezdőknek és újrakezdőknek fokozatosan kell a sportolást fel- vagy újraépíteni az életükben, és nem a „közepébe csapni”. A kölni egyetem tudósai azt tanácsolják, hogy a kitartást igénylő edzések, mint például kerékpározás, kocogás, futás, úszás esetében a húsz és hetvenöt perc közötti edzéseket heti két-négy alkalommal végezzünk. Az izomerőt növelő tréingeket heti kétszer-háromszor javasolt végezni, alkalmanként húsz és negyvenöt percig. Ilyen típusú edzések a gépekkel végzett mozgásformák, de ide tartozik a jóga vagy a tajcsi is.

A megfelelő mennyiségű edzésszám mellett fontos, hogy a mindennapjainkba is több mozgást próbáljunk beiktatni. Az ülőmunkát végzőknél még inkább fontos, hogy óránként legalább egyszer álljanak fel, sétáljanak egy kicsit, akár csak a fénymásolóhoz és vissza, minden kis mozgás jobb, mint ha egyáltalán nem mozgunk. Emellett érdemes előnyben részesíteni a lift helyett a lépcsőt, vagy épp egy megállóra ne szálljunk fel a buszra, hanem sétáljunk.