Sport? Pihenés? Esetleg több vidámság? Öt befutó módszer stressz ellen!

A stressz általános népbetegséggé vált a XXI. században. Komoly terhet ró testünkre, ezért meg kell tanulnunk kezelni és helyén kezelni azt. Összegyűjtöttünk öt módszert, amivel elviselhető szintre csökkenthető a rád nehezedő stressz!

Kapcsolódó kép

Nyugodt alvás.

Ha nem alszol eleget és elég nyugodtan, az hatással van a másnapi szellemi frissességedre és hormonháztartásodra. A kevés alvás súlygyarapodáshoz, depresszióhoz és az immunrendszer gyengüléséhez vezet. A számos egészségügyi probléma mellett megnövekedik a kortizolszint, amitől csökken a glükóz-érzékelésünk, és több ételre vágyunk majd.

 

Rend a lelke mindennek!

Csakis rendes, tiszta környezetben érezhetjük magunkat igazán otthon, így nagyon fontos, hogy rendben tartsuk a lakásunkat. A káosztól csak növekszik bennünk a stressz szintje, és elvonja a figyelmünket a fontos dolgokról. Nehéz nekifognunk, de csak egy kis löket kell, és már a végére is értünk. Utána pedig sokkal jobban érezzük magunkat.

 

    Edzés!

A testmozgással nagymértékben csökkenthetjük a ránk nehezedő nyomást, és a stressz szintjét. Nem kell órákat tölteni ahhoz az edzőteremben, hogy ez megvalósuljon, mert már tíz perc mozgás elég ahhoz, endorfin áradjon szét a testedben. Javasoljuk a futást, a bringázást, az úszást, a jógázást.

 

   Étellel a stressz ellen.

Amikor magas a felgyülemlett stressz szintje, azonnal valami étel után nézünk, hogy csökkentsük ezt. Ezek általában cukros, zsíros ételek, amik csak tovább fokozzák a feszültséget, úgy, hogy először észre sem vesszük. Ördögi kör. Ehelyett érdemes olyan ételeket enni, amik boldoggá teszik a testünket, így megnyugszunk tőlük, mint például a halak, a diófélék, a teljes kiőrlésű gabonák, illetve a zöldségek.

   Bátran nevess!

Néha túlságosan komolyan vesszük a mindennapi nehézségeket. Ha valaki stresszes, nevetés helyett inkább magába fordul, amíg ki nem tör belőle az összes felhalmozott feszültség. Kimutatták, hogy hosszú távon a nevetés erősíti az immunrendszert, csillapítja a fájdalmat és jobb kedvre derít. Szóval ahelyett, hogy átkozod a napot, inkább csevegj a barátaiddal, vagy nézz meg egy jó vígjátékot. A tested meg fogja köszönni.