Ételek, amiket a futóknak kerülniük kell!

Az egészséges táplálkozáshoz természetesen megfontolt bevásárlás szükséges. Az élelmiszerboltokban beszerzett alapanyagokon áll, vagy bukik az egészséges étrendünk. Összeszedtünk pár dolgot, amit mindenképpen észben kell tartanod, ha vásárolni mész. Íme az ételek, amiket érdemes elhagyni:

 

 

Fehér és barna kenyér: A fehér kenyérben semmi, számodra hasznos táplálék nincsen, jobban teszed, ha messziről elkerülöd. Csak azért, mert egyes kenyerekre rá van írva, hogy barna kenyér, az nem jelenti azt, hogy egészséges is. Ilyenkor nézd meg az összetevőket! Ha megtalálod azt, hogy „teljes kiőrlésű”, válaszd azt.

Kekszek és sütik: Ezek az élelmiszerek tele vannak kalóriával és rossz féle cukorral, zsírral. Nincs bennünk semmilyen hasznos tápanyag, vitamin és ásványi anyag. Ha mindenképpen szükséged van valami nassolnivalóra, valami zsírszegény, teljes kiőrlésű válassz.

Gyümölcslevek: Még ha rá van írva, hogy 100 százalékos, akkor is jobb kerülni mindegyiket. Hiába van bennük vitamin és ásványi anyag, a rostot kispórolják belőle, hogy tovább maradjon a szervezetedben, de telerakják cukorral és kalóriákkal. Inkább szerezz be egy gyümölcscentrifugát!

Üdítőitalok: A legtöbb tele van cukorral és rossz féle kalóriával. A cukormentes verziók pedig tele vannak karamellszínezékkel, foszforsavval. Ezek nagyon egészségtelenek, és csak hátráltatnak a diétában.

Zsírok és vajak: Kerüld a vajakat, és a margarinokat, mert telített zsírokat tartalmaznak! Megnövelik az elhízás, és a szívbetegségek veszélyét. Helyettük válassz egészséges olajokat, mint az olívaolaj!

Zsíros tejtermékek: A tejek, sajtok, és joghurtok nagy része tele van zsírral és cukorral. Amikor tejet keresel, keress zsírszegény tejet, esetleg mandulatejet, vagy szójatejet. Próbáld ki a zsírszegény sajtokat, és joghurtokat is! Joghurtok esetében natúr joghurtot válassz!

Krémlevesek: A krémlevesek gyorsan telítenek, és jól felmelegítenek egy hideg napom. Ám ezektől csak kúsznak fel ránk a felesleges kilók, jobb lesz elkerülni őket.

Fagyasztott ételek: Nyilván kényelmes, hogy már előre ki vannak mérve, és félkészek. Kevesebbet kell velük dolgozni. Azonban ezek az ételek nagyon egészségtelenek, tele vannak kalóriával. Szóval egy adag valójában kettő tápértékével felel meg.

Alkohol: Az alkoholos italok közül főleg a gyümölcsösöket kell kerülni, hiszen cukrosak, könnyebben csúsznak, és könnyen a fejedbe szállnak. Válassz inkább helyette vörösbort, hiszen az tele van antioxidánsokkal!

Pörkölt és sózott magvak: Tele vannak rosttal, fehérjével, vitaminnal, ásványi anyagokkal, és antioxidánssal. Csökkentik a szívbetegségek kockázatát. Azonban ne válasszunk olyat, ami pirított/pörkölt, hiszen nagyon olajosak, és a sok só is csak egészségtelen számunkra.