Fogyni diéta nélkül? Megmutatjuk milyen edzésmunka kell hozzá!

Lehet úgy fogyni, hogy az élelem beviteli oldalon nem kell lefaragni, nem kell lemondani a rendes kajálásokról, és nasikról? Vannak erre a lehetetlennek tűnő feladatra is tervek, de az ilyen “nehezítéssel” nehéz nagyobb célokat reálisan teljesíteni.

Képtalálatok a következőre: overweight woman on bicycle

Fogyni diéta nélkül? Naná, hogy ilyet mindenki szeretne! Csakhogy csodát tenni egyelőre nem tudunk,  ha a zsírleszívás nem ér, akkor a fogyásnak csak két módja van:

  • vagy nem eszünk annyi kalóriát, amennyit az életmódunkkal elégetünk;
  • vagy többet égetünk, mint amennyit elfogyasztunk.

Az igazi megoldást persze e kettő kombinálása jelentené

Azoknak akik nem adnak le a kalória bevitelről, azoknak a edzéseit kell alakítani. A tréningeket ettől kezdve sok aerob munkával kell erősen túlsúlyozni. Többet kell futni, és be kell hozni a hosszú kerékpáros edzéseket. A lényeg: hosszabb távú sportmozgások a súlycsökkentésre. Az említetteken kívül még határozottan előnyös a teljesítménytúrázás. Hiszen az erőltetett menetben harminc kilométert könnyedén legyalogolhatunk. (Egyetlen komoly mellékhatása van, aki nem vállal rendszeresen húsz kilométer feletti távokat, annak könnyen feltöri a talpát hegyről lefelé a túracipője.) Akár heti rendszerességgel lehet nyolc órás túrákon részt venni alapozásnál.

A legjobb megoldás: pattanj a bringára!

Gyakorlatilag korlátlanul emelhető – persze fokozatosan – a terhelés időtartama, mind anaerob, mind az esetünkben fontosabb aerob, vagyis oxigéntöbbletes edzésen. Annyit eddzünk, amennyit csak bírunk, és csökkenteni tudjuk a súlyunkat!

Ilyenkor persze nem árt egy kis számtanórát is tartani. Megnézhetjük, hogy a fogyáshoz mennyi időre lenne szükség. Ezer gramm emberi zsír körülbelül kilencezer kalóriát tartalmaz. A komolyabb,  húsz kilogrammnyi túlsúly esetében a „raktérkészlet” 180 000(!) kalóriás tartalékot képez, legalább. Ezt mindössze 240 órányi többletbiciklizés semlegesítené, de mint tudjuk, a zsírok a szénhidrátok tüzében égnek el – azaz kell hozzá ennünk edzés közben is –, ezt a 240 órát legalább meg kell dupláznunk.

Összegezve: 480 óra és körülbelül 12 000 kilométer plusz kerékpározás vár azokra a pufibb sportolókra, akik nem hagynak fel a túlzott evéssel.

A fogyásnál viszont fontos figyelembe venni, hogy van egy aranyszabály, miszerint heti egy kiló súlyveszteség nem viseli még meg szervezetünket.

Szóval, ha a csodafogyásról ábrándozunk, akkor számoljunk! A számok nem hazudnak. Sohase higgyük el, hogy „emberesen szép vagy így nekem fiam”, meg azt, hogy „a mi családunkban ez genetikus”! Hinni az étkezési és edzésnaplóban kell: ha becsülettel vezetjük, akkor tudjuk, hogy mennyi kalóriát vittünk be, és most már azt is, hogy emiatt mennyivel kell a hétvégenként többet tekernünk…