Így javítsd az egyensúlyérzéked! Hét konkrét gyakorlat, és a legfontosabb tudnivalók

Az egyensúly megőrzése minden sportágban kiemelkedően fontos, de a hétköznapi életünkben is elengedhetetlen. Ha javítod az egyensúlyérzéked, úgy a mozgás során is jobban teljesíthetsz, ahogy a mindennapokban is érezni fogod a javulást. Az egyensúlyért felelős receptorok és izmok fejleszthetőek, amelyekkel növelhető a test stabilitása, így csökkenthető az elesés és a ficam kockázata. Az egyensúly fejlesztésével javul a teljesítmény, csökken a sérülés veszélye és optimálisak lesznek az elvégzett gyakorlatokat. Az egyensúlyt fejlesztő gyakorlatok segítik az izmok erősítését és a reakció javulását.

Csalóka lehet, hogy az “egyensúlygyakorlat” kifejezésről talán rögtön az átlagos állóképességgel és flexibilitással kivitelezhetetlen jógapózok vagy akrobatikus trükkök jutnak eszedbe. Pedig akár az is ide tartozik, ha néhány másodpercig féllábon állsz, vagy éppen fitnesz labdával kezdesz neki a mozgásnak!

Ma már rengetegféle sporteszköz közül lehet választani, melyek mindezt megkönnyítik:

  • egyre népszerűbb a “balance board”, ami egy hengerrel alátámasztott deszkát jelent, és többnyire fel kell rá állni a gyakorlatok elvégzéséhez;
  • a Bosu, ami egy felfújható félgömbforma;
  • vagy éppen konzolos videojátékok is léteznek kifejezetten az “egyensúlyozós” fajtából.

A stabilitás, koordináció és egyensúly javítása érdekében rendszeres fizikai gyakorlatokra van szükség.Most bemutatunk egy hét gyakorlatból álló mozgássort, amivel kezdő szinttől egészen a haladóig el tudsz jutni. Próbáld ki! Vajon első nekifutásra hányat tudsz megcsinálni? Gyakorolj, és még több lesz!