Öt alapelv, ami minden diétában közös

Nem csoda, ha összezavarodsz a rengeteg féle ismert és sikeresnek mondott diétát tanulmányozva. A választás nem egyszerű, már csak azért sem, mert mindenkinek kissé másképp reagál a szervezete ugyanarra a hatásra. Nyilván az lenne a legjobb, ha szakember alakítaná ki személyre szabottan az étrendedet, amihez viszont számos bonyolult vizsgálat is szükséges. Mindenekelőtt nézd át az alábbi összeállítást! Íme, az öt legfontosabb diétás alapelv, ami nagyjából minden irányzatban közös!

Képtalálatok a következőre: diet 5 tips"

 

  1. Többször, kevesebbet!

A legfontosabb és a különböző divatos irányzatoktól független, gyakorlatilag minden szakértő által megerősített szabály, hogy többször, kisebb adagokban étkezzünk. Lehetőleg naponta ötször és közben is minél több zöldséget-gyümölcsöt fogyasszunk, mert ezek teljesen zsírmentesek és aránylag kevés kalóriát viszünk be velük a szervezetünkbe. A leghatékonyabb a diéta, ha nagy mennyiségben tartalmaz feldolgozatlan, nyers élelmiszereket, mert így kerül a lehető legkevesebb szennyező, illetve feleslegesen gyomrunkat terhelő anyag az emésztőrendszerünkbe.

  1. Sose edd degeszre magad!

A jóllakottság érzetének első jelére fejezzük be az étkezést, nem kell az utolsó falatig letuszkolni a tányéron lévő ételt. Az adagjaink méretének, mennyiségének csökkentése is jó eszköz a hatékony diéta érdekében. Ehhez célszerű kisebb méretű edényeket, tányérokat, poharakat használnunk otthon, illetve ne szégyelljük a túl nagy porciókat asztaltársunkkal megosztani, még étteremben étkezve sem. Az eredmény: több energia és a telezabáltság kényelmetlen érzésének mellőzése.

  1. Légy türelmes!

Mint minden, a megszokott életmódunkat megváltoztató lépés, étkezésünk megreformálása is csak fokozatosan kivitelezhető, és fontos betartani itt is a józan mértékletesség elvét. Ne essünk túlzásokba, ne vállaljunk extra kényelmetlenséget vagy olyan kemény diétát, amit aztán úgy sem tudunk betartani! Igen is, kell helyet hagynunk néha a lazításnak, az élvezeteknek is! Hiszen különben miért élünk? A túlzottan feszes szabályok az élet egyetlen területén sem lehetnek hosszú távon eredményesek, hiszen szervezetünk is kiköveteli előbb-utóbb a jussát, és akkor előfordulhat, hogy az ellenkező végletbe esünk, elkezdünk mindent bepótolni. És beindul a jojó effektus…

  1. Keress társakat a diétához!

Társas lény lévén, az ember hajlamos utánozni a környezetében lévőket, így óhatatlanul hatással van ránk kollégáink, barátaink életvitele is. A változással, változtatással járó komoly elhatározás esetén az sem lehet gond, ha nem a közvetlen környezetünkben találunk partnereket, beszélgetőtársakat problémáink, módszereink megvitatásához. Az internet korában már a világ bármely pontján lévő sortársakkal kapcsolatba léphetünk, illetve megfelelő szakmai színvonalú életmód oldalakon szörfözgetve ugyancsak sok jó ötletet, inspirációt kaphatunk céljaink eléréséhez.

  1. Kelj fel a fotelből!

Ne feledjük: csak a súlycsökkentés első szakaszában főszereplő a diéta. A továbbiakban, az ideális súly elérésében és stabil megtartásában már a sportos, mozgásban gazdag életmódnak van vezető szerepe, és a kalóriák számlálása csak másodlagos. Ez tulajdonképpen az életmódváltás élvezetesebb szakasza, amikor már kisebb testtömeggel, nagyobb mobilitással, fokozott életkedvvel tölthetjük napjainkat, egészen más lesz a világlátásunk, a környezetünkhöz való hozzáállásunk, egy szóval megváltozik, jobbá lesz korábbi egészségtelen életünk. Ezért érdemes bevállalni és végig is csinálni egy egészséges, életmódváltással kombinált fogyókúrát.