Hatékony zsírégető edzést keresel? TABATA tréning a megoldás

A Tabata edzés egy mindössze 4 perces (!) mozgásforma, aminek lényege, hogy magas intenzitású intervallum edzésként (HIIT) nagyon rövid, de nagyon intenzív testmozgással segít a zsírégetésben és a minél jobb fizikai állapot elérésében.

A Tabata gyakorlatok nem véletlenül váltak rendkívül népszerűvé, ami nem csoda, hiszen nem időigényes, ugyanakkor jól végezve rendkívül hatékony.

Japánból ered a Tabata, története sem hétköznapi. Dr. Izumi Tabata japán tudós alkotta meg a módszert. Csapatával két csoport sportolót vizsgált meg. Az első csapat tagjainak közepesen intenzív edzést kellett végrehajtaniuk, a második csoportnak pedig magas intenzitásút. Előbbi csoport heti ötször edzett 6 héten át, 1 órán keresztül. Utóbbi csapat tagjai pedig heti négyszer edzettek, mindegyik edzés 4 perc 20 másodpercig tartott (a szettek között 10 mp pihenőt tartottak). Az eredmények szerint a második csoport aerob és anaerob módon is többet fejlődött, mint az első.

A Tabata edzés jellemzője, hogy intenzív, négy perces feladatsorból áll. Egy ilyen körben a gyakorlatok és a pihenő aránya kettő az egyhez, azaz húsz másodperc aktivitást tíz másodperc pihenő követ. A tréning, amit ma ajánlunk nektek, fél órás, nyolc körből áll és nagyon hatékony zsírégető hatása van. Készítsetek be vizet és törülközőt, szükség lesz rá, de ezt a kardióedzést ne hagyjátok ki! Gyerünk csajok, meg tudjuk csinálni!