Kardióedzés izomépítőknek! Íme, a négy aranyszabály!

Aki erősítő edzéseket végez, annak igenis meg kell erőltetnie az izmait, többek között súlyok emelésével is. Ehhez használhatunk súlyzókat, vagy akár a saját testsúlyunkat is, csak az a fontos, hogy a gyakorlatokat, ha megerőltetőek is, pontosan végezzük el. Az izomépítés szempontjából a kardióedzések is fontosak lehetnek, a futás vagy a bringázás ugyanúgy elősegítheti az izomzat fejlődését, csak megfelelően kell végrehajtani azokat! 

 

Képtalálat a következőre: „cardio training for bodybuilder”

A kardióedzés rajongói és az izomépítést szeretők között a párbeszéd nem tökéletes. Mindkét csoport a saját módszerét tekinti megfelelőnek, habár ezen tréningek egyáltalán nem helyettesíthetik egymást, hiszen a céljaik eltérőek. Épphogy az edzésmódszerek másféleségét kellene kihasználni, és erre ráerősíteni. Íme, négy javaslat mindehhez!

Inkább röviden, de keményen!

A kardióedzésnek hagyjunk egy külön napot, amikor érdemes intervallumedzést tartani. Ebben az edzésformában az intenzív mozgásokat és a kisebb tempójú aktivitást kombináljuk. Futás esetében a sprinteket kombináljuk a normál tempójú kocogással. Ez a módszer javítja az anyagcserét és erősíti a vérkeringést.

A kardióedzésnél is figyelj a technikára!

Attól mert egy kardióprogramban nem emelünk súlyokat, nem jelenti azt, hogy nincsenek technikai részletek, amire oda kellene figyelni. A megfelelő futó- és légzési módszer a tréningünk hatékonyságát is javítja, míg az ízületeinket is óvja.

 

A kardiómozgás nem lábedzés!

A futás nem alternatívája a lábedzésnek. Természetesen a kocogás vagy kerékpározás esetében is használjuk a lábainkat, minden lépésnél, tekerésnél érintettek a lábizmok, de ez nem elegendő, ezzel a lábedzést nem lehet kiváltani!

Pontos célokat tűzz ki, amik támogatják az izomépítést!

Nem lehetséges egy időben az izmokat építeni és egy maratonra edzeni. Ezért egyértelművé kell tenned magadnak a prioritásokat, melyik módszer segíti a fő cél elérését. Ha az izomépítés a célod, úgy a kardióedzések támogassák azt, akár regenerációs, akár motivációs szempontból.

A kardió és az erősítő edzés kombinációjából nem lesz jobb a testzsír és izomzat aránya a szervezetedben. A kardióedzés sokkal több, mint egy tréning: erősíti a keringési rendszered, ami ha jól működik, elősegíti az izomépítésben kitűzött céljaid elérését is.