Így lehetsz fitt az ülőmunka ellenére!

Napjaink túlnyomó részét a munkahelyeinken ülve töltjük. Az ülőmunka ellenére van mód, hogy mozgékonyabban töltsük a hétköznapok dolgos részeit is, mutatunk pár trükköt és gyakorlatot mindehhez.

Stressz, nyugtalanság és mozgásszegény munkaórák. Ez manapság a dolgozó emberek többségének az irodai hétköznapja. A helyzet azonban javítható! Célzott gyakorlatokkal és a szokásaink megváltoztatásával tehetünk azért, hogy fittebbek legyünk, úgy pedig még a munka is jobban fog menni.

Így lehetsz fitt az ülőmunka ellenére!

Lépcső lift helyett

A fittségre vágyóknak a lift tabu, sőt ha ebédelni mész, azt is gyalog kellene megoldani az autózás helyett! Ha tehetjük, kerüljük a telefont és az emailt is! Ha megosztanánk valamit kollegánkkal, mozgassuk meg magunkat és menjünk át hozzá, személyesen mondjuk el, amit szeretnénk!

Aki lépcsőzik, többször állva telefonál és amikor csak lehetséges sétál, naponta kétszáz és háromszáz kalóriát éget el csak ezzel a plusz mozgással!

 

Óránként tornázz így!

Egy gyakorlatsor, ami még a fáradtság ellen is segítség: kéz- és lábtorna! Álljunk fel minden órában kicsit, nyújtóztassuk ki végtagjainkat! A kezeinket tizenöt másodpercig szorítsuk ökölbe, majd ugyanennyi ideig tartsuk feszesen nyitva tenyerünket! Ezt követi a lábfej tornája: vegyük le a cipőnket és a kezeinkhez hasonló ideig szorítsuk befele a lábujjainkat, majd feszesen nyújtsuk ki őket! A hatás nem marad el!