Egészséges dopping?!?! A szauna regenerál és állóképességet javít

Télen szoktunk több időt tölteni szaunázással, de nyáron is igen jótékony hatású, ez a regenerációs tevékenység. Ezt a látszólag teljes passzivitásra kényszerítő, de mégis egészségünket javító módszert sokan ismerik, de azt kevesen tudják, hogy a regeneráción kívül, a teljesítményünket is növelheti a szaunázás.

Képtalálat a következőre: „wellness sauna”

Sokan hódolnak a szaunázás nyújtotta kikapcsolódásnak, de kevesen használják megfelelően. Pedig a szabályok nem túl bonyolultak: tölts el 10-15 percet a 70-90 fok közötti hőmérsékletre hevített kis fabódéban, aztán ugorj a hideg vizű medencébe, vagy legalább zuhanyozz le 20 foknál hidegebb vízzel. Öt-tíz perc pihenő után jöhet egy, esetleg két ismétlés, kinek-kinek közérzete, egészségi állapota szerint.

Itt fontos megjegyezni, hogy a komolyabb szívpanaszokkal küzdők számára nem javasolt a szauna használata, de a légúti problémákkal, megfázással küzdők számára megoldást jelenthet. Sokat mond a módszer hatásáról, hogy még az aktívan sportolók edzés utáni regenerációját is elősegíti. Sőt! A legújabb kutatások azt bizonyítják, hogy teljesítmény növelő hatása is van a tudatos szaunázásnak.

Az alap, hogy ha megszokod a meleget, a rendszeres forróságot, sokkal jobban bírod majd a nyári edzéseket, sőt, a tested jobban idomul a száraz hegyi levegőn történő futásokhoz is. De azt is érdemes tudni, hogy amikor szaunázol, a pulzusod felmegy legalább annyira, mint amikor edzel – tehát 120-150 környékére, a testhőmérsékleted megemelkedik, izzadni kezdesz, a testedben csökken a stresszt okozó noradrenalin hormon szintje. A rendszeres szaunázás emellett növeli a növekedési hormon szintjét, ami jótékonyan hat a testben a regenerációs folyamatokra is.

Sok uszodában megtalálhatóak azok a szaunavilágok, wellness részlegek ahol sportolással egybekötött rekreációt tarthatunk, érdemes keresgélni mielőtt megtaláljuk a számunkra megfelelő létesítményt.

 

forrás: runnersworld.hu