Így óvd meg az izmaidat!

Megelőzni a sérülést, a fájdalmat, kihagyni a sérülés miatt kiesett heteket, hónapokat? Ki ne akarná ezt! Íme, három tipp, hogyan óvd meg az izmaidat!

Képtalálat a következőre: „warm up runner woman”

 

Bemelegítés

Készítsd fel az izmaidat a rájuk váró terhelésre, melegíts be alaposan minden edzés előtt, így a sérülésveszélyt minimálisra csökkented. Tíz-tizenöt perc könnyed futás vagy erős séta a megfelelő hőfokra melegíti az izmokat. A sportágspecifikusan jobban igénybe vett izmokat külön is melegítsük be!

Nyújtás

A tréninget követően az izmok, az ínak, a szalagok melegek, így ekkor könnyedén lehet nyújtani őket. A nyújtás oka és értelme, hogy minden egyes alkalommal jobban és jobban megnő a mozgékonyság, az izmok több terhelésre lesznek képesek tőle, és nem mellékesen az alapos nyújtás csökkenti az izomláz kialakulásának esélyét.

Így óvd meg az izmaidat!

Figyelj az étrendedre!

A megfelelő magnéziumbevitel kulcsfontosságú az izmoknak, ugyanis ezen ásványi anyag hiányában gyakrabban alakulnak ki izomgörcsök és sérülések. A legjobb természetes :magnéziumforrások: a hüvelyes zöldségek, a banán vagy a burgonya. Ezen felül figyeljünk a megfelelő folyadékbevitelre is: minden edzés előtt a napi adag folyadék mellé fél és egy liter közötti pluszt meg kell inni!