A forró fürdőtől gyorsabb leszek?

Többször felmerülő vitaforrás a szabadidősportok berkeiből az az elképzelés, hogy egy edzés forró hőmérsékleten hatásosabb, mint „normál” keretek között. Egy-két hét akklimatizálódást követően a kísérletben részvevők teljesítménye valóban jobb lett. Megállapítható: egy forró fürdő a téli edzés után elősegítheti a teljesítmény növelését!

A probléma, hogy a forró edzést könnyebb mondani, mint megcsinálni. Nem mindenkinél van az edzőteremben forró kabin, ahol megtörténhetnek a tréningek, így a kutatók más opciót próbáltak találni. Ilyen ötlet lett az edzés utáni szaunázás vagy épp a forró fürdő.

Kapcsolódó kép

A tudósok felmérései alapján egy öt kilométeres futás esetében, ha a versenyt megelőző edzések után 31,7 Celsius-fokos vízben fürdünk, a sebességünk csaknem öt százalékkal lesz magasabb, mint a normál zuhanyzás, vagy normál hőmérsékletű fürdés esetén.

A módszerben a nehezítés vagy épp a plusz motiváció (hozzáállás kérdése), hogy a forró fürdőnek a tréningek után negyven percig kell tartania, azaz alaposan ki kell áztassuk magunkat, hogy az eredményt elérjük.