Az edzés nem elég, mozogjunk is újra!

A modern ember jellemzője, hogy keveset mozog, életmódunk jóval kevesebb aktivitást tartalmaz, mint akár ötven éve. Tegyünk egészségünkért, mozogjunk újra napközben is!

Az edzés nem elég, mozogjunk is újra!

 

A mozgás hiányát érdemes tudatosan ellensúlyozni, próbáljuk a mozgást mindennapjaink részévé tenni. Fél évszázaddal ezelőtt az emberek hétköznapjait aktív és állandó mozgás jellemezte. Sokkal többen jártak gyalog dolgozni, munka közben jóval több mozgásra volt szükség, ahogy az ügyeik intézését, a bevásárlást is autó nélkül oldották meg. A főzés vagy a házimunka is sokkal több aktivitással járt, mint napjainkban. Nem véletlen, hogy akkoriban nem volt ennyire gyakori a túlsúly, a civilizációs betegségek jelenléte, mint napjainkban.

A mozgás fitté és vékonnyá tesz

Tulajdonképpen nem összetett feladat, hogy manapság is beépítsük a mozgást a szürke hétköznapokba. Annyi a teendőnk, hogy kicsit visszaveszünk a gépiesített, elektromos berendezések használatából, és nagyobb hangsúlyt fektetünk a kétkezi munkára. Elődeink emiatt egész nap mozogtak, de céljuk nem a fittség, egészség megőrzése volt, hanem a szükség okozta a testmozgást.

Ez a „muszáj” manapság már nincs meg motivációként, de semmi sem akadályoz meg bennünket abban, hogy szabadon az aktív életet válasszuk, így sokat tehetünk testi és lelki egészségünkért. Emellett még sok pénzt is spórolhatunk, ha a dolgokat kézzel végezzük vagy épp gyalog intézzük, így a benzin vagy az áram költségét is megtakarítjuk.

Legyél fitt idősen is!

A mindennapos mozgás alkalmas arra, hogy egészen idős korig végezzük. Lehet a mindennapos edzésünk része, hogy autó helyett gyalogolunk vagy biciklivel közlekedünk, lift helyett a lépcsőt választjuk, a sütemény tésztáját kézzel és nem géppel gyúrjuk. Ezek a legegyszerűbb hétköznapi tréningek. Az izomzat dolgozni fog, a keringésünk edzésben lesz.

A gyakori, napi szinten végzett hétköznapi mozgás nem helyettesíti a sportot, de kiváló kiegészítője annak. Általa nemcsak a fittségünket és egészségünket tudjuk megőrizni, de a kedélyünket is javítja az ilyen aktivitás.

Ne felejtsük el a hozzáadott értékeket sem: az a süti, amit a két kezünkkel gyúrtunk, sokkal jobban ízlik, mint a boltban vásárolt vagy a géppel „összedobott” verzió!