Jobb a futás, mint a konditerem?

A futás jóval kiadósabb mozgásforma, mint egy konditeremben edzeni? Hatalmas mintán mérték, hogy igaz-e az állítás.

Képtalálat a következőre: „running for fitness”

 

A futásnak számtalan pozitív hatása van testünkre, betegségeket is meg tudunk vele előzni. Naponta húsz perc futás harminc százalékkal csökkenti a szívroham és egyéb keringési rendszeri betegségek valószínűségét, napi fél óra kocogás pedig súlycsökkentő hatással is bír. Aki minden étkezés után negyedórára sétálni megy, elősegíti a vércukorszint normalizálódását, és természetes módon küzd az esetlegesen kialakuló diabétesz ellen. Ha ez még nem lenne elég: a futás jótékony hatással bír a szívre, elűzi az álmatlanságot és a depressziót is.

Futás vagy fitneszterem?

 

Általánosságban elmondható, hogy a legjobb, ha a sportot a szabadban, a természetben űzzük. Egy londoni kutatócsapat megállapította, hogy a futók általánosságban vékonyabbak, mint az edzőterembe járók. A felmérés több mint ötvenezer tizenhárom évnél idősebb résztevő vizsgálatával zajlott.

 

A kutatásban arra az eredményre jutottak, hogy akik naponta legalább fél órát futnak, alacsonyabb BMI index-szel rendelkeztek, mint azok, akik a konditeremben végeztek intenzív edzéseket. Ráadásul a futók dereka is vékonyabb, mint az edzőtermes résztvevőké. Az mindenképpen a futás mellett szól, hogy ingyenes, és kvázi bárhol lehet űzni.

 

Jobb a futás, mint a konditerem?

 

Azt a tudósok nem tudták alátámasztani, hogy a futás, mint tevékenység felelős a vékonyabb testalkatért. Az biztos, hogy mindkét mozgásforma, ha felelősséggel űzik, csak pozitív hatással lehet szervezetünkre, azaz ha sikereket érsz el fitneszstúdióban végzett edzésekkel, ne hagyd abba! Mindazonáltal egy-egy sétát beiktatva csak előnyöket szerzel, akár egészségügyi szempontból nézve.