Újabb tanácsok a Ring Run futóversenyre készülőknek: Tíz trükk, amitől jobb futóvá válhatsz!

Ha az elszántságod már megvan, ha már beneveztél a Ring Run futóversenyre, és már javában tart a felkészülésed, tudunk még csavarni egy nagyot a teljesítményeden. Csak pár dologra kell figyelni, és sokkal hatékonyabb lehetsz. Íme, tíz trükk, amitől jobb futóvá válhatsz!

  1. Szivacshenger

Ha sokat futsz, tudod, milyen az, amikor az edzésektől beállnak az izmaid. Lazítsd le őket szivacshengerrel, és egy problémát ki is pipálhatsz!

  1. Tankolj fel!

Edzés előtt, és edzés után is vedd magadhoz a megfelelő ételeket, amikben elegendő mennyiségű szénhidrát és fehérje van, segítve ezzel az izmaidat.

  1. Vezesd le!

Addig nem végeztél a futással, amíg le nem vezetted azt egy öt percet sétával és nyújtással. Ez segít az izmaidnak a merevség és a fáradtság elkerülésében.

  1. Jógázz!

A futás következtében kialakuló merev ízületeken és izmokon nagyon sokat segít a jóga, ami emellett megszünteti a mély hátizmok fájdalmát is.

  1. Nyújts a gyorsságért!

Vannak olyan nyújtógyakorlatok, amelyek segítenek abban, hogy gyorsabbá válj. Olyan izmokat nyújtanak le, amelyek merevsége lelassíthat téged.

  1. Hidratálj!

Nagy az esély rá, hogy nem iszol eleget azokon a napokon, amikor edzel. Pedig ha valaki sokat fut, akkor nagyon sokat kell innia is, hogy megelőzze a kiszáradást vagy az izomgörcsöket.

  1. Energizálj!

Ha szükséged van egy kis energialöketre, nyugodtan dobj be egy kávét a futás előtt egy órával, és több energiád lesz.

  1. Erősíts!

Ha jobb futóvá szeretnél válni, mindenképpen szükséged van erősítő edzésekre, amik kiegészítik a futóedzéseket.

  1. Aludj!

Ahhoz, hogy elég energiád legyen a futáshoz, bizony eleget is kell aludnod. Ha nem alszol legalább hét-kilenc órát, akkor mindenképpen változtass a szokásaidon, mert ennyire szükséged van!

  1. Megelőzés

Nyilván te sem szeretnél lesérülni, és emiatt hanyagolni a futást. Az erősítés, a nyújtás és a szivacshengerezés mind azt a célt szolgálja, hogy elkerüld a sérüléseket, tehát nyugodtan építsd be őket a mindennapjaidba!