Esőt jósolnak a meteorológusok de futó edzést terveztél? Nem kell megijedni, adunk 6 tippet a csapadékos napokra

Itt a tavasz, egyre többen választják a kültéri sportokat. A futás alap, pláne annak kell egyre többet edzenie, aki a Ring Run futóversenyre készül. De ezekben a hónapokban változékony időjárásra számíthatunk, gyakori lehet az eső, erős szél. Azonban ez nem azt jelenti, hogy rögtön be kell dobnod a törölközőt, és abbahagyni az edzéseket amikor csapadákos az idő. Sőt! Ha odafigyelsz néhány apróságra, még mentálisan is erősödhetsz a kihívástól!

Kapcsolódó kép

Maradj minél tovább száraz!

Ha éppen esik odakint, lehetőleg ne kint kezd el a bemelegítést és nyújtást. A szobában vagy egy fedett teraszon is éppolyan könnyű bemelegíteni, mint odakint, a kapu előtt. Ez azért lényeges, mert elsősorban kevesebb időt töltesz nedves cuccokban, és kisebb az esélye a megfázásnak, másodszor pedig nem mindegy, hogy könnyű, száraz vagy nehéz, vizes ruhákban futsz. Ha nem tudod megoldani azt, hogy odabent melegíts, akkor melegítés idejére kapj magadra egy nagyobb, zsákszerű esőkabátot.

 

Kerüld a pamutot, és világíts!

Ha pamut vagy részben pamut ruhát viselsz, hamarabb át fogsz ázni és jobban fázol majd. Érdemes kerülni ezeket az anyagokat, és a helyükbe valamilyen vízlepergető, vízhatlan futóruházatot választani. Megéri külön utánajárni az ilyesminek, hiszen minden ősszel hasznos. A másik nagyon fontos szabály, hogy esős, szürke időben lehetőleg minél több fényvisszaverő vagy világító cucc legyen rajtad. Ilyenkor egyrészt a járművezetők látása igen korlátozott, másrészt pedig az esőtől minden autós “megőrül”, és nehezen kezelik a veszélyesebb helyzeteket. Érdemes bebiztosítanod magad!

 

Viselj testhezálló ruhát!

A testhezálló ruha nemcsak azért fontos, mert viccesen néz ki, ha lötyögnek rajtad az átázott göncök, de roppant kényelmetlen is tud lenni, amikor a libabőrös, átfagyott testedet csapkodja a hideg vizes ruha.

 

Viselj vékony zoknit!

Semmiképp se vegyél fel meleg, puha pamutzoknit, hiszen ha átázik – márpedig nagy a valószínűsége, hogy ez lesz a vége –, olyan nehéz lesz a lábad, hogy a rövidebb körök is nehezedre fognak esni. Ehelyett olyan zoknit válassz, ami kifejezetten futáshoz készült, viszonylag légáteresztő, és nem szívja meg magát azonnal vízzel. Mivel ezek a zoknik nem foglalnak helyet, akár vihetsz magaddal a zsebedben egy pót párt, hogy lecseréld azt, ami rajtad van, hogy ha túl kényelmetlenné válik.

 

Használj impregnáló spray-t!

Az impregnáló spray nemcsak futásnál hasznos, mindenképpen célszerű tartanod egyet otthon. Mivel vízlepergető hatása van, így azzal, hogy jó alaposan befújod vele a cipődet, enyhítheted vagy talán meg is előzheted a beázást, attól függően, hogy mennyire esik. Azonban mielőtt ezt megtennéd, mindenképpen olvasd el a spray használati utasításait, ugyanis nem mindegyiknek ugyanaz a száradási ideje. A legtöbb esetben érdemes még előző nap vízhatlanná tenni a cipődet, így száz százalék, hogy másnapra menetkész!

 

Védd a kütyüdet!

Amennyiben zenével szeretsz csak futni, edzés előtt mindenképpen győződj meg arról, hogy vízhatlan-e a telefontartód. Mivel esőben egyértelműen veszélyesebb futni, így jó, ha van nálad telefon, amivel értesíteni tudsz bárkit, ha baj van, ám az sem jó megoldás, ha hagyod emiatt beázni, és venned kell egy újat!