Téli alapozás?! Így készítsd fel a tested a hosszabb futótávokra!

A téli alapozó időszak a távok kitolásában is megmutatkozik, és szinte minden futó életében eljön a pillanat, amikor egyre hosszabban szeretne futni. Ha elértük az egy kilométert, máris a másodikat tűzzük ki célul. Minden teljesített távval egyre tovább és tovább futunk. Minél hosszabb távot futunk, annál erősebbek, fittebbek, strapabíróbbak leszünk és ezzel persze egyre több kalóriát égetünk.

Minden második héten próbáljunk “nagyokat” futni, ez azt jelenti, hogy próbáljuk egy-két kilométerrel túllépni szokásos távunkat. Ha eddig három kilométert futottál, most fuss négyet vagy ötöt. Abban az esetben, ha célként tűzted ki, hogy lefutod a maratont, mindenképpen azt ajánljuk, hogy ezzel a módszerrel kezd a felkészülést. Az alábbi tippek segítenek a sérülésmentes és biztos edzésterv kialakításában.

Lassíts le!

“Lassan járj, tovább élsz!” Így tartja a mondás és ez bizony a futásra is igaz. A nyugodtabb tempó mellett több energiát spórolhatunk, így több erőnk marad a hosszabb távok teljesítésére. Lassíts a tempódon öt kilométer/órát. Ez  bőven elég lesz a kívánt eredmény eléréséhez.

Fokozatosan építkezz!

Ha túl nagy léptékben növeled a távot, könnyen lesérülhetsz vagy kiégetheted magad. Ennek elkerülése végett azt ajánljuk, hogy egyszerre egy-két kilométernél többel ne növeld a távot.

Fuss “nagyot” minden második héten!

Így elegendő időt hagysz testednek a pihenésre, ezzel is csökkentve a sérülés veszélyét.

Tarts séta-szüneteket 

Ha úgy érzed, nem bírod, akkor se állj meg. Sétálj tovább, hiszen a hosszú táv nem lesz kevesebb attól, hogy időnként sétákkal szakítod meg. Így több energiád marad és javítja a regenerációs időd is.