Természetben, hóban, zsírégető mozgás? A sífutás az egyik legegészségesebb sportág

A sportorvosok és egészségkutatók a sífutást a legegészségesebb sportágak közé sorolják, ráadásul fantasztikus élményt nyújt. Bár hazánkban nem ideálisak az időjárási viszonyok, de azokon a napokon amikor lehetőség nyílik rá, érdemes kipróbálni. 

Ez a sport páratlan hatású egészségi, mozgásesztétikai, szórakozási szempontból egyaránt. Olyan időszakban serkenti kiadós mozgásra és csábítja jó levegőre az embert, amikor ezek a legjobban hiányoznak: télen.

A sífutás élettani előnyei:

  • valamennyi izomcsoportot megmozgatja
  • erősíti a vérkeringési- és légzőrendszert
  • a szabadban végzett mozgás erősíti az immunrendszert
  • fejleszti a mozgáskoordinációt
  • jó hatással van az általános közérzetre
  • egyedül és csoportban is élvezhető
  • ezt a sportágat kortól és nemtől függetlenül bárki elkezdheti

A sífutás további előnye, hogy kevésbé veszélyes a lesiklásnál, szakképzett sífutóoktató segítségével már a tanulás alatt is élvezhető. Viszonylag gyorsan (mondjuk 20 nap alatt) elsajátítható a mozgás, aztán lehet gyakorolni, élvezni.

 

forrás: sielok.hu